תכנון מוסדות לימוד, הוא אחד התחומים הבולטים ביותר בעולם התכנון והעיצוב כיום. אנחנו יכולים לראות לא מעט אדריכלים ומעצבים אשר מתמחים בתחום זה, מתוך מחשבה, שמוסדות לימוד לא יכולים להיות אך ורק מסדרונות ארוכים ואפורים עם כיתות אלא הרבה מעבר לכך.

זו הסיבה שאנחנו יכולים לראות עיצוב בתי ספר בצורות שונות, החל מעיצוב אשר מתבצע באופן ידידותי לסביבה, קרי עיצוב ירוק, דרך עיצוב מודולארי, עיצוב הוליסטי ועוד מאפיינים וסוגים שונים של עיצוב מוסדות לימוד אשר תואם את שטח ואת הגישות החדשות בתחום.

בחלק הבא של המאמר נתייחס למספר נקודות שקשורות לעיצוב בתי ספר. כלומר אלמנטים שמשתלבים בתהליך העיצוב והתכנון מהיבטים שונים, כשהמטרה היא, לראות כיצד כל אחד מהדברים, החל מוסיף לתהליך העיצוב בצורות שונות.

צבעים – חלק מהותי בשינוי שאנחנו יכולים להבחין בעיצוב בתי ספר, נובע בצבע שלו. מצבעים אפורים ומשעממים, כיאה למוסד ציבורי, אנחנו רואים כיצד בתי ספר נצבעים בצבעים שונים, בהירים, שמטרתם ליצור אווירה הרבה יותר נעימה, הן לתלמידים ולצוות והן לכל מי שמגיע למקום כאורח. התפיסה היא, שבית הספר איננו מוסד זר בשטח ואיננו מוסד שמתאפיין באפרוריות, אלא להיפך, הוא משתלב בסביבה, וכמו שהמבנים בשכונה חדשה, מתבססים על עיצוב חדשני, כך גם בית הספר.

חומרים – אנחנו זוכרים שבבתי ספר בעבר, היה הרבה שימוש במתכת, ברזל, חומרים קרים. כיום יש יותר שימוש בחומרים חמים, עם זה בשטחים החיצוניים (שימוש בעץ, הרבה מדשאות, צמחים) ובשטחים פנימיים (דוגמא טובה שימוש בפרקטים, שטיחים ועוד). זה גם הרבה יותר נעים ויפה וגם מעניק אווירה יותר חמימה.

אומנות – בתי ספר רבים מתקשטים ביצירות אומנות, חיצוניות ופנימיות. כשמדובר בבתי ספר של ילדים עד כיתה ו', אז הקישוטים יהיו כאלה שיתאימו לילדים בגיל זה, אצל ילדים גדולים יותר, בוודאי בתיכון, יהיה שימוש ביצירות פופ שיצרו אווירה משוחררת יותר. היצירות והקישוטים יעטרו את הקירות הפנימיים והחיצוניים של בית הספר.

חשוב לומר, שזה רק חלק מהמאפיינים של עיצוב בתי ספר ובלא מעט מקרים של תכנון מוסדות לימוד, נעשה ניסיון להשתמש באלמנטים נוספים שמשנים את המראה של בית הספר מהיבטים שונים.

לסיום, אתם מוזמנים לפנות אלינו, חברת ג'ירפה ואנחנו נשמח לספק לכם את כל המידע הנדרש בנושא של עיצוב מוסדות לימוד, כולל הצעות מחיר אטרקטיביות בתחום לפי הצורך.