כשאנחנו חושבים על בית הספר או תיכון, אנחנו חושבים על מקום בו הילדים שלנו מעבירים את מרבית שעות היממה, על מקום שאמור להיות אך ורק של הילדים ולכן הוא גם אמור להיות מעוצב ומתוכנן בהתאם, כלומר על פי צרכי הילדים.

מה שאנחנו שוכחים, לא פעם, זה שמלבד התלמידים, גם המורים והצוות מעביר את מרבית שעות היממה בבית הספר, ובמקרים רבים, הוא יעשה זאת פר יום, ופר שנים, יותר מאשר הילדים, אשר מגיעים למספר שעות בודדות ביום ולומדים בבית הספר שנים קצובות. יש מורים ואנשי צוות, שיגיעו לבית הספר במשך עשרות שנים. לכן המקום צריך להיות מותאם גם עבורם, הן בשביל שיוכלו לעבוד בו בצורה יעילה והן בשביל שירגישו בו בנוח.

לכן הרעיון של עיצוב חדר מורים או עיצוב מנהלה, הם לא דברים בלתי חשובים, אפילו בסדר עדיפויות כשמסתכלים על דברים כמו עיצוב כיתות למידה או כל דבר אחר שקשור בלימודים. אפילו כשמדובר על עיצוב חדר משאבים או תכנון סביבה לימודית, יש לקחת בחשבון לא רק את התלמידים אלא גם את המורים, הם צריכים ללמד בסביבה זו, הם צריכים להיות אחראים על התלמידים בסביבה, לכן חשוב שהמקום יהיה להם נוח, הוא צריך להיות מעוצב בצורה אופטימאלית כך שיהיה להם נעים להיות בו.

כשאנחנו מדברים על עיצוב חדר מורים, אז דבר ראשון, צריך שתהיה הפרדה בין החדר לבין חדרים אחרים, בין שטח המורים לשטח התלמידים, גבול ברור שיוצר הפרדה מוחשית ואפילו רעיונית. כמו כן המקום צריך לשמור על פרטיות המורה, הן מפני תלמידים והן מפני גורמים אחרים בצוות. המקום צריך להיות מרווח ונעים, כך שכל מורה יוכל לפעול ולהתנהל בצורה נוחה ויעילה. חשוב לציין עיצוב חדר מורים מתבצע על פי ההבנה, שבמקום המורים נחים אך גם בודקים שיעורים ומבחנים.

עיצוב מנהלה זה מעט שונה, מאחר ובאזור זה נפגשים התלמידים והמורים, לאזור זה מגיעים גם אורחים, לכן הוא צריך להיות אופטימאלי לעבודת אנשי המנהלה אך גם מזמין, מרווח, ומסביר פנים.

אם אתם מחפשים רעיונות והצעות עבור עיצוב מנהלה או עיצוב חדר משאבים, אתם מוזמנים לפנות אלינו, חברת ג'ירפה, אנחנו נשמח לעמוד לרשותכם. ניתן ליצור איתנו קשר עוד היום ואנחנו נספק לכם את כל המידע האפשרי בתחום. פנו אלינו בטלפון או במייל.