כמעט כל בית ספר או מסגרת חינוכית אחרת, בה ניתן ללמוד מרחבי למידה שונים, אשר מוקמים היום, עוברים תהליך של עיצוב ותכנון בטרם התהליך מתבצע בפועל. במרבית בתי הספר ומוסדות חינוך אחרים, מחפשים שיטות אטרקטיביות ואפקטיביות לעיצוב ותכנון מרחבי למידה, כך שיתאימו לצרכים של המורים והתלמידים. חשוב לומר, שברוב המקרים מדובר על שיטות לא רק אפקטיביות אלא גם מקוריות, שכן הרעיון הוא שכל מקום יביא עמו דבר חדש, רעיון שונה, אותו יהיה לראות בשטח מחד, ומאידך, הוא ישרת היטב את התלמידים והמורים.

במאמר זה נבחן עיצוב מרחב למידה, מה הם הפרמטרים לעיצוב זה. מן הסתם, כל תהליך הבנייה וההקמה של אותם מרחבי למידה נעשה בהתאם לפרמטרים אלו, כאשר בכל מקום סדר החשיבות של הפרמטרים הוא אחר, בהתאם לצרכים ולתנאים האפשריים במקום.

מה הם הפרמטרים על פיהם בונים ומעצבים מרחבי למידה?
תנאי השטח – מן הסתם, הפרמטר החשוב ביותר הוא תנאי השטח. מה גודל המקום, כיצד הוא בנוי, כיצד ניתן להשתמש בו ואיך אפשר לתכנן אותו. מן הסתם, שטח בית ספר הוא שונה משטח גן או משטח מוסד אחר. על כן, בכל מקום נמצא תנאי שטח אחרים לשימוש, לבנייה ולעיצוב.

מספר התלמידים וצוות ההוראה – מספר התלמידים שאמורים ללמוד במקום, הוא פקטור משמעותי, מאחר וכך ניתן לתכנן את המרחבים בכיתות וכן מחוץ לשטח הבנוי.

סוג התלמידים והצוות – הכוונה כאן היא, האם מדובר בתלמידים בני אותו גיל, צוות הוראה שמתחלק בצורות מסוימות ועוד. במידה ומדובר על תלמידים לא בני אותו גיל אז צריכה להיות הפרדה, בדיוק שאם קיים הבדל בתוך הצוות, אז אנחנו נרגיש כיתות וחדרים שמתאימים לצוות אחד, וכן כיתות וחדרים שמתאימים לצוות אחר.

שימוש באלמנטים חיצוניים ופנימיים – מוסדות שונים בוחרים כיצד לתפקד ומה להציע לתלמידים. יש מוסדות שבוחרים להציע מגוון רחב של אלמנטים חיצוניים, כלומר גינות, חצרות וכדומה, בעוד שבמוסדות אחרים לא נמצא את זה ואז יהיה צורך באלמנטים פנימיים. עיצוב ותכנון מרחבי למידה מושפעים מכך.

לסיום, אם אתם מחפשים עוד מידע אודות עיצוב חדרי למידה בשרון או עיצוב מרחב למידה נרחב יותר, אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל הצעות מחיר אטרקטיביות. ניתן ליצור איתנו קשר ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם. אפשר לפנות אלינו במייל או בטלפון.