מאז ומתמיד ספריות היו מקום למפגש, מקום אליו מגיעים מבקרים רבים מכל הגילים. להשאיל ספרים, לקרוא,להחליף דעות ועוד. במהלך השנים השימוש בספריות התרחב מאוד. לא עוד ספריות רגילות אלא הרבה מעבר לכך. ככל שהתרחב השימוש השתנה אופי התכנון והעיצוב של המקום.

בעבר, ספריות היוו בעיקר מקום להשאלת ספרים או עיון, עיצוב ותכנון המקום התבצע בהתאם. כיום ספריות רבות הן למעשה קומפלקס אשר הבנוי ממספר קומות , אולמות וחדרים שונים. אולמות להשאלת ספרים, סרטים, מוזיקה, מולטימדיה, עיון, הרצאות, אולם קריאה ועוד. עיצוב ספריות במרכז, מתבצע לרוב לפי הגישה, כי ספרייה היא הרבה מעבר למקום אליו מגיעים למספר דקות ועוזבים. ישנם המגיעים במשך שעות רבות. ולכן, בעיצוב ספרייה צריך להתחשב במשתנים רבים, קהל היעד וצרכיו, מקומות ישיבה עם ריכוז מרבי, אחסון, מרחב חברתי נוח ונעים.

המונח של עיצוב ספריות הוא לא חדש, אומנם בעבר ספריות היוו בעיקר מקום להשאלת ספרים או עיון, אך מאז ומתמיד, מעצם העובדה שמדובר במקום מרכזי בחיי התרבות של כל יישוב, אז גם העיצוב והתכנון של המקום התבצע בהתאם. אנחנו יכולים לראות דוגמאות שונות לעיצוב ספריות בתל אביב או לעיצוב ספריות בשרון, על פי התנאים שקיימים במקום וכן על פי הרעיון שהוגי המקום ניסו להעביר.

כאמור, במהלך השנים, ספריות הפכו להיות קומפלקסים גדולים. קומפלקס מופעל לעיתים בנפרד, כל חלק בעצמו, העיצוב והתכנון נעשה על כל המבנה. לכן גם כשאנחנו רואים קומפלקס כולל ספרייה, אולם קולנוע או תיאטרון, אנחנו יכולים להניח מלבד העיצוב הפרטני שנעשה לכל מקום, נעשה גם תכנון משותף לשני המקומות, מתוך תפיסה, שהם חלק אחד, נישה אחת שנמצאים תחת מבנה משותף. הרי לא סביר שנעצב חלק אחד מהמבנה בצורה מסוימת, וחלק אחר בצורה שונה.

עיצוב ספריות בתל אביב או עיצוב ספריות בשרון, נעשה לא פעם, לפי אופי המקום, לכן האופן בו מעצבים ספריות במקום אחד לא בהכרח יתאים למקום אחר.

לסיכום, ניתן לפנות אלינו עוד היום במייל או בטלפון, לקבל עוד על עיצוב ספריות במרכז, ולתאם פגישה.

חברת ג'ירפה היא החברה המובילה בתחום עיצוב מוסדות לימוד בכל הארץ.
אנו נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.