במהלך השנים  חל שינוי בתפיסה בעיצובם ובנייתם של בתי ספר ברחבי הארץ.
בעבר הרעיון היה ליצור מבנה סגור עם גדרות ושערים, מסדרונות ארוכים חסרי השראה, וכיתות פשוטות שמטרתן הייתה לאכלס שולחנות וכסאות, בלי התייחסות רבה לצרכים שמעבר ללימודים.

בשנות התשעים ומעבר לכך בשנות האלפיים, רואים שינוי מעמיק בכל הקשור לעיצוב מרחבי בית הספר, עיצוב חללים, פנימיים  וחיצוניים.
כיום, כשעורכים עיצוב מרחבי בית הספר, מתכננים ומעצבים מתייחסים לתוכנית העיצוב, בהתאם לתנאי השטח ובהתאם לצרכי התלמידים והצוות.
כמו כן, לעיתים התכנון מתבצע בהתאם לצרכי שיטות משרד החינוך. הרעיון שהמקום
יהיה חלק מהאופן בו מלמדים את התלמידים ולהעביר להם את שיטות החינוך השונות.
דוגמא טובה לכך, אנחנו רואים בעיצוב חללים פתוחים, אשר יוצרים אווירה פתוחה ומזמינה, עיצוב חללים באווירה ידידותית לסביבה, בסביבה פורחת, בסביבה המספקת לתלמידים כלים שונים שבעזרתם יוכלו ללמוד כיצד לעבוד ולשמור על הסביבה.

דוגמא נוספת, עיצוב מרחבי בית הספר בשילוב צבעים ואלמנטים מסוימים בכל חדר ובכל שטח פתוח תורם לגישה החינוכית הצבעים מוסיפים לתחושת נוחות לאווירה ייחודית השוררת במקום ובמובנים מסוימים לתחושת החופש שבית הספר מקנה, אף על פי שמדובר במקום סגור.
ישנם בתי ספר רבים שויתרו על הגדרות גבוהות שהיה נהוג להתקין בעבר, לטובת גדרות צמחייה
וגדרות רחבות יותר, שלא יוצרות סתירה בין האזור שבחוץ לזה שבפנים.

תכנון בית ספר במרכז ובכלל, הוא עניין של פונקציות, אזור מגורים, שטחים פנויים, סביבה עסקית ועוד.
לא היינו רוצים תכנון בתי ספר שיבלטו באופן לא קשור לסביבה מסוימת. לכן, נכון יותר להקים אותם באופן כזה שמשתלבים עם הסביבה, ומאפשר, לילדים ליהנות מהמקום מחד, ומאידך, מאפשר לבית הספר להתמזג עם הסביבה.
לסיכום זה הזמן לפנות אלינו לדעת עוד על תכנון בית ספר במרכז או במקומות אחרים. ג'ירפה, חברה אשר מתמחה בעיצוב מרחבי בית הספר באופן שמתאים לצרכי התלמידים וצוות המורים. מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל הצעות מחיר אטרקטיביות בתחום. ניתן ליצור איתנו כאן דרך האתר או בטלפון.