בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שינוי מעמיק בכל הקשור לעיצוב מתחמי לימוד במוסדות שמשרתים ילדים קטנים, הכוונה לילדים עד גיל חטיבה לערך. תפיסה זו נובעת מתוך הבנה, שניתן להשתמש במבנה ובתכנון העיצוב שלו, באופן כזה שיתאים לצרכים של הילדים.

תכנון מתחם ילדים בבתי ספר ומוסדות לימוד אחרים, זו אומנות של ממש, שכן המתחמים אמורים לשמש לא רק לצורך הצבת משחקים או מתקנים, אלא הם בעצמם צריכים ליצור חוויה ייחודית, אשר ניתן להיעזר בהם בשביל לעבוד עם ילדים, וכן אותם מתחמים אמורים לאפשר לאכלס מגוון רחב של ילדים בבת אחת, מבלי שיגרם אי נוחות או יווצר אי סדר במקום.

כך למשל אנחנו יכולים לראות דוגמאות של משחקים פדגוגים שונים אשר מותקנים במתחמי ילדים, משחק קיר פדגוגי וסוגים אחרים של משחקים, אשר מערבים בתוכם אלמנטים ואמצעים שונים מתוך המתחם. אותם משחקים אמורים לשמש את הילדים במשך תקופה ארוכה, הם אמורים לאפשר לכמות גדולה של ילדים להשתמש באותם משחקים, חשוב לא פחות, אותם משחקים פדגוגים אמורים להקנות כלים וערכים שונים, על כן יש חשיבות לאופן בו הם מותקנים או מוצבים, אחרת לא יהיה ניתן לעשות בהם שימוש בצורה מושכלת.

משחק קיר פדגוגי יכול להיות בדמות משחקים בצבעים וצורות שונות, זה יכול להיות משחקים המשלבים חומרים שונים, אלמנטים נשלפים, פריטי מידע שונים ועוד. הם צריכים מרחב, וכן חשוב שהמקום בו הם מוצבים תהיה תאורה נוחה, שהפרטים אשר נכללים במשחק יהיו ברורים וקריאים. משחקים פדגוגים נוספים, יכולים להיות משחקי שולחן, משחקים שמחברים בין חלקים שונים בתוך המתחם, משחקים שכוללים אלמנטים חיצוניים ועוד. לכן תכנון מתחם ילדים נעשה, בין היתר, בהתאם לסוג המשחקים שמבקשים להתקין במקום, כשהרעיון הוא, להציב בראש ובראשונה, את הצרכים של הילדים כערך עליון בתכנון המקום.

לפני סיום חשוב להבהיר, תכנון מתחם ילדים נעשה, מן הסתם, בהתאם לגיל הילדים ולצרכים שלהם, לכן כל תהליך התכנון נעשה ביחד עם יועצים חינוכיים וצוות הוראה אשר מסביר מה בדיוק הילדים צרכים וכיצד ניתן לספק להם את זה.

אם אתם מעוניינים ביצירת משחקים פדגוגיים במסגרת תכנון מתחם ילדים, אתם מוזמנים לפנות אלינו, חברת ג'ירפה היא החברה המובילה בתחום של עיצוב ותכנון מוסדות לימוד ובפרט מתחמים לילדים. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום ולקבל הצעות מחיר אטרקטיביות בנושא. הצוות שלנו מחכה לשיחתכם.