כיצד מעצבים חדרי למידה? עד לפני שנים לא רבות, כלל לא התעסקו בשאלה זו, בוודאי לא בישראל. עיצוב בתי ספר היה נעשה בדרך כלל בצורה אחידה, ויש לומר, בצורה די אפורה, כלומר לא היתה משמעות אמיתית לעיצוב של הכיתות, מה שהוביל בסופו של דבר לכיתות שעיצובן היה מאוד משעמם.

עם השנים, הן בעקבות מחקרים בתחום החינוך, מחקרים בתחום העיצוב והאדריכלות, וכן בזכות העובדה שלא מעט מעצבים חדשים נכנסו לתחום והביאו רעיונות מחו"ל, התפשטה הגישה שתכנון סביבה לימודית הוא תחום חשוב שיש ליישמו בבתי ספר ובמוסדות חינוך אחרים, שכן הסביבה בה הילד לומד משפיע לא מעט, ונותנת לו כלים להצליח, כמו שהיא נותנת כלים לצוות ההוראה להצליח בתפקידם.

עיצוב חדרי לימוד בשרון ובמקומות אחרים בארץ, נעשה היום על פי גישות שונות, החל מגישות הוליסטיות שמכילות מספר פרטים בחדר אחד, כלומר גישות שמכוונת לכך שחדר לימוד איננו רק חדר בו לומדים, אלא זה חלק פעילויות, חלק בו הילד מעביר חלק גדול מהזמן שלו במשך היום ועוד, כמו כן יש גישות שתופסות את החינוך כאמצעי להכין את הילד לא רק לעולם אלא גם להתמודדות עם צרכים ומצבים שונים, הסביבה אמורה לספק לו את  הכלים שיעזרו בכך. נוסיף על כך, שבכיתה אמורים להיות קבוצה גדולה של ילדים, מה שאומר שתכנון סביבה לימודית, מתייחסת לשאלה כיצד נראה ונתפס המקום של הילד מחד, וכיצד כל הכיתה משתלבת במקום, ביחד, מאידך.

עיצוב חדרי לימוד בשרון ובאזורים אחרים בארץ, הוא עניין יחסית חדש, אך אנחנו יכולים לראות, כיצד לצד בניינים חדשים, בתי ספר חדשים, מעוצבים בהתאם לכללים החדשים של העיצוב, גם בתי ספר ישנים עוברים שינוי מהותי, הן שיפוץ והן שינוי בתפיסת העיצוב, במטרה להעניק להם מראה שדומה לבתי ספר במאה ה-21. צריך לזכור שמרבית בתי הספר נבנו בתקופות שונות במאה הקודמת. הרבה לפני שהוגדרו והושתתו הרעיונות של תכנון סביבה לימודי ככלי שעוזר לילדים ללמוד טוב יותר.

לסיום, אתם מוזמנים לפנות אלינו אל ג'ירפה, החברה המובילה בישראל בכל מה שקשור לעיצוב ותכנון סביבה לימודית. ניתן ליצור איתנו קשר עוד היום ואנחנו נשמח לספק לכם את כל המידע והתשובות בנושא. הצוות שלנו מתמחה בעיצוב חדרי למידה מסוגים שונים, אתם יכולים לפנות אלינו ואנחנו נשמח לתכנן ולעצב את הסביבה הלימודית אצלכם.