אחד השינויים של השנים האחרונות, בכל הקשור לתכנון בתי ספר במרכז ובאזורים נוספים בארץ הוא עצם זה שתכנון בתי ספר רבים נעשה על פי עקרונות של בנייה ירוקה. כלומר, עיצוב מוסדות לימוד חדשים, לא נעשה עוד על פי השיטות הישנות, לפיהן בית הספר אמור להוות מבנה לימודים בלבד אלא הוא אמור להנחיל ערכים נוספים, לשמש בתפקידים נוספים, אחד מהם, כאמור, הוא שמירה על הסביבה.

בשנים האחרונות, בזכות הקמתן של שכונות חדשות בערים שונות, כמו שאנחנו יכולים לראות ברעננה, כפר סבא, ראש העין, חולון, פתח תקווה, הרצליה ועוד, הרי שבאותן שכונות, יש צורך להקים מוסדות לימוד חדשים. הכוונה לבתי ספר, חטיבות ותיכונים. הסיבה היא ברורה, באותן שכונות יש ילדים ובני נוער שצריכים מקום ללמוד בו, מאחר ולא ניתן עוד לאכלס בבתי הספר הישנים, ואין טעם להקים עוד כיתות חדשות, אז מקימים בתי ספר ותיכונים חדשים.

תכנון בתי ספר במרכז, בשרון ובכל מקום אחר בו נבנות שכונות חדשות נעשה, בין היתר, על פי עקרונות של בנייה ירוקה. במה זה מתבטא? ראשית, שטחים פתוחים וירוקים. לא עוד מבנים גדולים וחצרות קטנות (ולא עוד חצרות חול), אלא שטחים ירוקים רחבים בהם הילדים יכולים לבלות ואף ללמוד, שנית, צמחייה רבה אשר איננה דורשת מים, שלוש, שימוש באדניות ייחודיות עם מערכות השקייה חסכוניות.

יש לציין שבחלק גדול מהמקרים הילדים מעורבים בתהליך הבנייה של אותן אדניות וכן בתהליך הטיפול בצמחים. ארבע, כיתות עם חלונות גדולים אשר מקבלים תאורה חיצונית במקום שימשו בתאורה פנימית, חמש, שימוש בחומרים ממוחזרים בתהליך הבנייה והעיצוב, שש, מחזור של פסולת החל מנייר וכלה בפלסטיק וזכוכית, שבע, בריכות אקולוגיות ודייג. בחלק מהמקרים אפשר אפילו לראות פינות חי שהילדים מטפלים בחיות.

עיצוב מוסדות לימוד בשרון ובערים אחרים, נעשה על פי עקרונות של בנייה ירוקה, לא רק בשביל לשמור על הסביבה אלא גם מתוך הבנה, שזה מטיב עם האווירה במקום והרבה פעמים זה משלב שימוש בצבעים שונים, בהירים, שיוצר אווירה נעימה יותר במקום.

לסיום, אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל המלצות לתכנון בתי ספר במרכז. חברת ג'ירפה אחראית על עיצוב מוסדות לימוד בהרצליה ובערים נוספות בישראל, ואנחנו נשמח להציג בפניכם את העיצובים שלנו ולעזור לכם לעצב מוסד לימוד כמו שאתם רוצים.