במהלך השנים, נעשו לא מעט מחקרים שבחנו את החשיבות שבין עיצוב מקומות מסוימים לבין היכולת של ילדים לבטא את עצמם, להתמודד עם קשיים ופחדים, ולהצליח. דוגמא טובה, מרפאות שיניים. אם בעבר ילדים פחדו ללכת לרופא שיניים, הרי שהשינוי אשר עברו המרפאות, עם זה בזכות הצבעוניות הרבה, משחקים וצעצועים, הרכות שהמקום משדר, חלחלה גם אל תוך הפחד של הילדים ועזרה להם להתמודד איתו.

מקרה דומה אנחנו בכל הקשור בעיצוב מוסדות חינוך. גני ילדים, בתי ספר, ומוסדות חינוך אחרים, שינוי בעיצוב משנה במובן מסוים את התפיסה של המקום. לא עוד מקום אליו הולכים הילדים רק בשביל ללמוד אלא הרבה מעבר לכך. ישנה הכרה בעובדה שילד מבלה זמן ניכר מהיום בבית הספר, שם הוא אמור להרגיש מוגן, בטוח, שם הוא אמור לקבל את הכלים על מנת להצליח. עיצוב מוסדות חינוך מתייחס לא מעט לנקודות אלו.

תכנון מתחמי ילדים בכל מוסד ובפרט ובמוסדות חינוך, מיועד בראש ובראשונה להעניק תחושה בטוחה, נעימה, תחושה שזה המקום שלהם ואף אחד לא יכול לקחת מהם אותו. כמובן עיצוב מתחם ילדים נעשה בהתאם לגיל הילד, ותוך שימת דגש על אלמנטים מסוימים, בראש ובראשונה של עמידה בתקנים בכללי הבטיחות.

בדוגמאות לעיצוב מתחם ילדים בשטח בנוי, אנחנו מוצאים שטיחים, ארגזי צעצועים, מדף ספרים, משחקי שולחן, משחקי קירות, משחקי חשיבה, לוחות ציור, וכן אלמנטים ניידים נוספים שניתן להעביר ממקום למקום. עיצוב מתחם ילדים בשטח חיצוני יכלול דשא סינתטי במקום ארגז חול, ספסלים, שולחנות, וכמובן שורה של משחקי חצר אשר הילדים יכולים להשתמש בהם. בדרך כלל תהיה חלוקה בין מספר משחקים, הפרדה ברורה בין מתחם זה למתחמים אחרים, ולעיתים גם המתחם עצמו יתחלק למספר חלקים על מנת שהילדים יוכלו לשחק בצורה בטוחה, היכן שהם רוצים.

לסיכום, אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבל עוד מידע על עיצוב מוסדות חינוך בכלל, עיצוב מתחם ילדים בפרט, אנחנו בחברת ג'ירפה נשמח לעמוד לרשותכם ולהציג בפניכם את כל הרעיונות והדוגמאות האטרקטיביים ביותר בנושא. ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במייל, הצוות שלנו ישמח לתאם איתכם פגישה, במהלכה נציג רעיונות שונים המתאים לצרכים ולתנאים העומדים לרשותכם.

חברת ג'ירפה היא החברה המובילה בתחום עיצוב מוסדות לימוד בכל הארץ.